Anders Nilsson, VD och ägare av Premiumpooler, berättar om företagets framgångsresa och hur Hitta.se har spelat en central roll i att attrahera nya kunder

– Vi är ett poolföretag som fokuserar på high-end-produkter – alltså de bästa produkterna på marknaden när det gäller pooler, spa och tillbehör. Vi tar aldrig in billigare produkter som inte håller premiumstandard, säger Anders när han beskriver vad som gör Premiumpooler unikt.

Företaget är relativt nytt, grundat i slutet av förra året, men har redan etablerat sig som en ledare inom sitt segment. Detta har till stor del skett tack vare en strategisk marknadsföringsinsats via Hitta.se och Google.

Hitta.se – en nyckel till framgång

– Det första jag gjorde när jag skulle nå ut till marknaden var att vända mig till Hitta.se. Vi byggde upp vårt varumärke därifrån och vi har fått väldigt många kunder den vägen. Det är främst genom Hitta.se och Google som våra kunder hittar oss, förklarar Anders.

Genom att ställa frågan till varje kund om hur de hittade Premiumpooler, kan företaget tydligt se vilken effekt Hitta.se har haft på deras kundtillväxt.

– Mellan maj och början av augusti har vi fått in ungefär tolv kunder via Hitta.se, och värdet på varje kund ligger på mellan 200 000 och strax över en miljon kronor. Det är en väldigt hög avkastning på vår investering i Hitta.se, fortsätter Anders.

Han beskriver även hur företagets satsning på sökord så som ”pooler”, ”spa”, och ”pooltak” har hjälpt dem att sticka ut online och attrahera rätt typ av kunder.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *